یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
آیت الله مرعشی نجفی

حوزه/ شما را راهنمایی هم می ‏کنم که به حضرت عباس چه بگویی؛ چون خواستی از حضرت ابوالفضل «ع» حاجت بخواهی، این چنین بگو: «یا ابا الغوث‏ ادرکنی»؛ ای پدر پناه دهندگان، پناهم بده.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ۳۱ تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران سالروز ولادت مرجع عالیقدر تشیع، مرحوم آیت الله مرعشی نجفی می‌باشد که به همین مناسبت خاطره‌ای از ایشان تقدیم شما فرهیختگان می‌شود.

«یا ابا الغوث‏ ادرکنی»

یکی از علمای نجف اشرف که مدتی به قم آمده بود، برای من چنین نقل کرد که من مشکلی داشتم به مسجد جمکران رفتم و درد دل خود را به محضر امام زمان علیه السّلام عرضه داشتم.

برای این منظور مکرر به مسجد جمکران رفتم ولی نتیجه ‏ای ندیدم.

روزی هنگام نماز دلم شکست و عرض کردم: مولا جان! آیا جایز است که در محضر شما و در منزل شما باشم و به دیگری متوسّل شوم.

شما امام من می ‏باشید، آیا زشت نیست با وجود امام حتی به علمدار کربلا قمر بنی هاشم علیه السّلام متوسّل شوم و او را نزد خدا شفیع قرار دهم؟

از شدّت تأثّر بین خواب و بیداری قرار گرفته بودم. ناگهان با چهره نورانی قطب عالم امکان حضرت حجة بن الحسن العسکری علیه السّلام مواجه شدم.

بدون تأمّل به حضرت سلام عرض کردم. حضرت با محبّت و بزرگواری جوابم را دادند و فرمودند: نه تنها زشت نیست و نه تنها ناراحت نمی ‏شوم به علمدار کربلا متوسل شوی بلکه شما را راهنمایی هم می ‏کنم که به حضرتش چه بگویی.

چون خواستی از حضرت ابوالفضل «ع» حاجت بخواهی، این چنین بگو: «یا ابا الغوث‏ ادرکنی»؛ ای پدر پناه دهندگان، پناهم بده.

منبع: کتاب میر مهر، صفحه ۱۱۵ .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha